maandag 23 februari 2015

Door Amber: les carnaval met een creatieve inleiding



Op de eerste foto zie je mij een les geven over carnaval. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een creatieve inleiding. Voor levensbeschouwing moest ik een levensbeschouwelijk verhaal voorlezen. Dit leek mij wat weinig voor een echte les, dus heb ik er een creatieve inleiding bij gedaan. De opdracht was dat de kinderen in groepjes van 4 een mindmap moesten maken over carnaval. Dat wil zeggen dat ze op een groot vel het woord carnaval in het midden zetten en er allerlei woorden om heen zetten die te maken hebben met carnaval. Hier hebben ze 5 minuten voor gekregen en daarna hebben we klassikaal een mindmap gemaakt. Dit zie je ook op de foto. Bij het maken van de mindmap in groepjes mochten de leerlingen zo creatief mogelijk zijn en allerlei woorden bedenken die te maken hebben met carnaval. De reacties van de kinderen waren erg positief. Daarna heb ik een levensbeschouwelijk verhaal voorgelezen dat ging over de geschiedenis van de carnaval. Hierbij moesten de leerlingen goed luisteren zodat ze eventueel nog wat woorden aan konden vullen bij hun mindmap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten